Effektivitet

Idag har jag haft en väldigt bra dag. Jag har mått som en liten prinsessa mest hela tiden.
Jag vet inte om det är för att jag tagit bort sockret och nu äter bra och näringsriktig mat eller att det är solen som gör det. Kanske en blandning. Har i vilket fall blåst hur mycket som helst vilket är väldigt oskönt...

Jag och Jonas har vart till Motorrevyn idag. Inte så mycket att hurra över med tanke på vilka förväntningar man hade eftersom inträdet gick loss på 130:-/person. Helt sjukt! Visst, det fanns lite fina bilar... men att betala så hutlöst mycket bara för att gå runt och titta lite på gamla bilar och lite nybyggen och så - sanslöst!

Efter det har vi storhandlat lite inför veckan, varit i dom flesta av Bollnäs butiker tror jag :P Coop, Rusta, Lidl och Ica kvantum.
Men det är ju så när bara vissa har de saker man vill ha. Som Coop hade väldigt bra pris på quornprodukter den här veckan, köpte massa quornfärs och quornbitar. Sen på rusta vart det lite flyttkartonger, inte för att jag ska flytta men jag fick för mig att städa undan alla vinterkläder och skor så det behövdes en del... Kom fram till jag har hur många vinterjackor som helst... vårjackor också för den delen, en liten mani jag har :P
På Lidl vart det kvarg som vanligt och paprika, ligger typ 20:- billigare per kilo där än på ica/coop. Och sen sist på Ica vart det mjölk, fil och kyckling :)

Så nu har jag stått i köket i 2 timmar, har lagat två olika köttfärssåser, en vanlig åt Jonas med fetgrädde och en vegetarisk åt mig med lite mer grönsaker och lättgrädde. Samtidigt ställde jag in 4 kycklingfileér i ugnen, kryddade på dom lite bara sen skötte dom sig själv. Jätteenkelt sen när man kommer hem från jobbet och bara värma på, göra en sallad till också är maten klar lixom. Perfekt! Då är inte risken så stor att man slänger i sig något onödigt.

Det känns som om det här har vart en väldigt effektiv dag, jag har vart full av energi och har fått massa saker gjort. Det här är precis den Linda jag vill vara :) Ingen sockerkoma här inte... No more!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0