Feel the flow

Bland dom bästa känslorna som finns är när man bara precis just nu känner för att springa - utan att man planerat det, och sen går det så jäkla bra! Exakt så vart det för mig nyss. Jag satt och pratade med pappa i telefonen, Jonas var ute och åkte med sin radiostyrda bil då tänkte jag "Va fan - Jag måste springa NU! Och så vart det. Slutade prata med pappa runt 20.30. Två minuter senare var löpardojjorna påsnörade, pulsklockan på och ipoden startad med maxvolym.

Jag upplevde det vi i löparkretsar kallar flow eller runners high. När man bara kan springa på hur mycket som helst, benen bara lyder, länger och ökar på precis som jag vill... Fan alltså, jag är helt lyrisk just nu!
Var såå längesen jag hade den här sköna flow-känslan.

Och sen är jag så sjukt stolt över mig själv att jag har gjort det, kommer somna såå nöjd ikväll. I en renbäddad säng och allt.

Det enda som jag komma på är negativ är att mina nya, dyra löpardojor inte sitter riktigt som jag vill. Dom tycker liksom på stortånaglarna, alltså ovanpå. Sist jag uppelevde det var med ett par nike skor, då tappade jag båda stortånaglarna efter vårruset 2006. Ingen höjdare, även om loppet gick bra :P
Måste kanske investera i ett par nya trots att jag nyss köpt nya...

Nu ska jag sluta sitta här och häcka - In i duschen - äta lite - bädda rent i sängen sen hoppas på att min prins kommer hem så jag har någon att krama och pussa på. Sen är min dag komplett!

Nattinatt sötisar!



Kommentarer
Postat av: alva

häftig bild!

2009-04-03 @ 00:29:59
URL: http://alvvs.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-03 @ 00:36:14
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: nizse

Du bruden det går inte så jäkla bra för dej när det gäller skor verkar det som.. vad gör du för fel egentligen? SPänner kanske tårna när du springer? Eftersom skorna sitter bra i affären men när du springer så skaver det på tårna.

2009-04-03 @ 08:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0