Sockerfri middag? Inte det lättaste!

Att ordna en middag låter ju inte så märkvärdigt. Men att ordna en middag helt utan socker är inte det lättaste!
Börjar man läsa på innehållsförteckningen inser man rätt snart att det är socker i nästan allting.. *suck*
Jag hade planerat göra qournfiléer med nån god smaksättning på. Gick till Ica, glad i hågen.
När jag väl började läsa insåg jag att det här skulle bli mycket svårare än jag kunnat ana.

Efter att ha läst på ett 20tal flaskor utan någon "vinstlott" började jag ge upp hoppet. Till slut hittade jag alla fall EN soyaflaska och en flaska Liquid Smoke - som gör att rätten smakar kolgrillad. Jag satsade på den sistnämna.
Visst, mina quornfiléer vart jättegoda! Men att ha två ändå rätt "fattiga" smaksättningar att välja på.. det tycker jag är liiite dåligt. Tänk att dom måste skvätta i socker i allting. WHY?!

Min middag bestog allafall av ugnsrostade morötter/palsternacka/rödlök och squash. Till det som nämnt quornfiléer och en egenhändigt gjord paprikasås. Också lite bönor i chilisås. Riktigt gott, mätt vart jag också.

Nu blir det en lugn kväll hemma, helt ensam. Jonas och Furan drog till Delsbo för att hälsa på en kompis där. Blir nog mest tv för min del. Skönt! Jag är faktiskt rätt mör i kroppen efter all träning idag.

Tog en promenad på eftermiddan. Med risk för att låta klychig - Men rackarns vilket underbart väder det var! Jag hade bara ett par tunna byxor, ett linne och min midjekorta skinnjacka på mig och det riktigt stekte på ryggen!
Jag älskar våren! Låt den nu bara stanna...

Ha en underbar kväll gott folk!

Peace Out

Kommentarer
Postat av: Anki

Jaha, då måste man ju nästan börja köpa sin kesella där istället..:)



Din middag lät väldigt god även om jag själv aldrig skulle ha den disciplinen du har för att leta sockerfria produkter. Jag är grymt imponerad av dig..:)

2009-04-04 @ 20:29:18
URL: http://anki85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0