Som i trans

Nu är jag precis hemkommen från ett Forza-pass på sporthallen. Det har gått riktigt bra faktiskt med tanke på att det var första gången.
För er som inte vet vad Forza är så Under ett Forzapass använder Du träsvärd och jobbar med stora, kraftfulla rörelser i många repetitioner som ger en skön flowkänsla och tuff träning! Träningsformen ger Dig en hög energiförbrukning och en effektiv träning för mage, rygg och axlar, samtidigt som Forza skapar en behaglig känsla av kraft och fokus!

Jag har nog rätt dålig kordinationsförmåga med tanke på hur kasst det där danceaerobicpasset gick, men det här gick riktigt bra fast det var många, långa och olika kombinationer. Så det var en liten kick för självförtroendet :)

Jag kan tala om att har man stått och svingat ett svärd typ non-stop i en timme är man duktigt slut i axlarna sen. När vi kom till sista övningen och hon sa att vi skulle hålla ut 3,5 minut höll jag först på att tuppa av, hur sjutton skulle jag klara det?!
Men jag började svinga träsvärdet och hoppade febrilt vartannat höger och vänster fot fram i takt till en upptempo låt.
Helt plötligt är jag som i trans och det känns som om jag kan hoppa och svinga det där svärdet en timme till - utan problem.
Det är dom känslorna som får mig att fortsätta träna, det är en sån fruktansvärt kick i psyket. Ungefär samma kick som jag brukade få av sockret, fast den kicken dalade lite snabbare. Där här sitter liksom kvar och gör mig lycklig, samtidigt som det gör min kropp gott :)
Så det är nog en träningsform jag tänker forstätta med. Kan varmt rekomendera!

Nu har jag hunnit med att käka lite fil med ingefära och müsli och 2 wasa sport med keso och skivad kiwi på, Gottis! Men det var bra jobbigt att få upp skeden till munnen ska ni veta.

Nej nu ska jag slänga in min svettiga kropp i duschen en sväng

På återseende!



Kommentarer
Postat av: Anonym

kiwi PÅ keso?

2009-04-20 @ 20:40:05
URL: http://http:/justmee.blogg.se
Postat av: Cecilia

Men gud vilken annorlunda grej :P Så klantig som jag är skulle jag tappa det och slå ihjäl någon i lokalen :P

2009-04-20 @ 22:36:29
URL: http://ceccci.blogg.se/
Postat av: Anki

Det ser ju riktigt kul ut. Funderat på att testa det många gånger jag också men aldrig blivit av... Just nu är det dock styrketräning och träning inför tjejklassikern som gäller för mig fullt ut så svårt att klämma in så mycket nya pass tyvärr...

Iaf de närmsta veckorna... Men jag hoppas på nått pass du instruerar snart iaf som sagt...:)



Promenad någon dag låter jättebra... Känns som min kropp verkligen behöver det för att inte alltid behöva ta ut sig helt utan röra sig lite lugnare...:) Sedan blir det ju så mycket trevligare med lite sällskap också...





2009-04-21 @ 09:59:09
URL: http://anki85.blogg.se/
Postat av: Turid

jag känner mig skeptisk, men du vet att jag litar på dej, så keso och kiwi blir det nästa gång jag besökt matbutiken!

2009-04-21 @ 10:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0