Upptäcksfärd och shoppingrunda

Nu har jag precis vart på upptäcksfärd i Bollnäs skogarna. 1,5 timme avverkades och på den tiden kom jag från ena sidan av Bolleberget till den andra. Så det vart en bra lång prommis. Känslan när jag stog längst upp på toppen var helt fantastisk, den går inte att beskriva med ord. Jag ville helst göra som Ronja Rövardotter - bara ge ett stort vårtjut, men jag nöjde mig med att hoppa runt lite till tonerna av Kent - Vy från ett luftslott.
På vägen ner från bolle tog jag skidbacken, där hittade jag både det ena och det andra som gömts under snön.
Det jag bla. annat hittade var, en mobiltelefon, en golfboll och en femkrona :P haha
Men rackarns så blöt jag vart om fötterna, hade inte riktigt räknat med sånna terränger. I backen vart det fortfaranade snö kvar också, ibland var jag tvungen att hoppa ut i snön för att få stopp på fötterna, gräset i backen var blött och halt och eftersom det är är så brant var det lättast så.

Men det var helt klart värt det! Och det är garanterat inte sista gången jag går där, var så skönt att ha skogen helt för sig själv. Solen som värmde, Kent som sjöng för mig och benen som pinnade på som om det aldrig skulle ta slut. En alldeles underbar känsla. På vägen upp mot bolle fanns hur mycket stigar och skogsvägar som helst som jag har att utforska sen. Vågade inte riktigt nu, vet ju aldrig vart man hamnar.

Får helt enkelt snöra på mig löpardojjorna och se vart stigarna leder mig. Kanske går att få tag på en spårkarta rentutav?

För övrigt har vi vart på Lager 157 i helgen. Jag, Jonas och Martina. Jätteroligt!
Vart mycket nya kläder och skor. Bland annat lite våriga/somriga jeans. Ett par vita och ett par ljusrosa från miss sixty. Sen diverse tröjor och linnen, lite smycken, en väska, ett par lacoste skor och ett par vita pumps från nude samt ett par skitsnygga jeansshorts från Levi´s. Jag är helt klart nöjd! Dyker kanske upp nå bilder sen.

Nej nu måste jag duscha sen gå till Ica.
Hoppas alla ni också haft en bra helg

och till sist  - FAN VAD JAG ÄLSKAR VÅREN!!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

PUSS på dig !

2009-04-28 @ 20:29:20
URL: http://ceccci.blogg.se/
Postat av: Mius

mysigt det lät..

kan du slänga iväg ett mess till mej?

jag har inte dit mobilnr. =(



kramar mius

2009-04-29 @ 17:30:38
URL: http://sullullas.blogg.se/
Postat av: Nizse

Det var då fan vad det lugnt med skrivande, har man skaffat sig en publik har man faktiskt ansvar för att uppdatera sin blogg.

Tack för igår!!

2009-05-01 @ 16:15:36
Postat av: Anders

-Jag vet vem du är.

Du är den där rövardottern som ränner i skogen.



-Och du då, vem är du då?



-Jag är Birk Borkarson, och jag bor här...



Det luktar nostalgi, här...:)

2009-05-06 @ 22:07:44
URL: http://sredna1985.webblogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0