Kroppsideal?

Först och främst vill jag tacka för alla tips och ideér ni kommer det. Alltid välkommet :)

Har precid ätit lunch, kyckling och grönsaker i tortillabröd, mycket gott. Så nu är jag mätt och belåten.

En sak som jag tänkt på är att folk ibland inte riktigt tror på mitt "problem". Att jag nu skulle vara så sockerkänslig, hetsäta osv. Dom menar på det att så farligt kan det ju faktiskt inte vara eftersom jag ändå är rätt smal. Visst, jag är ingen tjockis, ännu. Men det får jag väll tacka goda gener för. Och visst skulle jag kunna fortsätta vräka i mig kilovis av godis, bullar, pizzor och andra onyttigheter ett tag till utan att det gör så stor skillnad på min kropp, åtminstonde på utsidan. Insidan mår ju definitift inte bra utav det. Det jag vill komma till var det att om jag nu ignorerar problemet och fortsätter med mitt invanda beteende kommer jag sinomtid att lägga på mig. Ämnesomsättningen går ju ner ju äldre man blir. Och att sitta där när jag är 40 år och inte ens kan promenera till Ica utan att flåsa ihjäl mig är inget för mig - Nej tack!
Jag vill aldrig känna att min kropp hindrar mig från att göra de saker jag tycker är roliga eller känner för just då.

Det som ibland skrämmer mig är det där med att föda barn... eller kanske inte själva barnafödandet utan mer - hur kommer min kropp se ut efteråt? Kommer den någonsin bli sig lik? Jag vet, jag kanske är rätt ytlig, och många säger ju att dom inte bryr sig så mycket om hur deras kroppar ser ut efteråt med tanke på det fina den gett med sig (barnet då i fråga). Men jag vill inte, jag vill kunna gå i kjol utan att låren skaver mot varandra, jag vill kunna ha jeans utan att magen hänger över, vill kunna ha en tight tröja utan att man ser en massa valkar.

Nu är jag inte på nått sätt ute efter att klanka ner på någon. Vad andra väljer att göra med sitt liv/sina kroppar, det struntar jag helt i. Det är deras beslut. Men när det gäller mig själv har jag högre krav. Jag vill se bra ut i bikini, jag vägrar stå i vassen om somrarna!
Jag vill ha en stark, frisk och sund kropp som bär mig genom hela livet!

End of story


Att ha en kropp som Jessica Alba tackar jag inte nej till!

Kommentarer
Postat av: mamelen

Jag står inte i vassen, å jag har inga valkar som hänger över. Kram

2009-04-23 @ 08:44:08
Postat av: Linda

Precis Marlene, det är en sån kropp som du har jag också vill ha efter ha fött barn!

So What to do?

2009-04-23 @ 13:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0