Löparglädje

När jag hade gett upp hoppet om min energi somnade jag och Jonas i soffan framför Keno (mycket tröttsamt). Vaknade med ett ryck och såg att solen fortfarande sken, klockan var väll runt 18.45. Fick för mig att jag skulle ta mig en promenad trots allt. Luffsade in i sovrummet för att ta på mig lite kläder. När jag öppnade strumplådan såg jag mina nya löparstrumpor jag fick när jag senast köpte nya löparskor, kliade det till i kroppen och jag ville ut och springa. Sagt och gjort, hann knappt tänka tanken först jag satt på mig springkläder, pulsklocka och Ipoden - allt för att inte känslan skulle hinna gå över.

Gick riktigt bra, med tanke på att jag inte sprungit såå mycket på sistonde. Sträckan är tyvärr inte uppmätt men jag kan tänka mig att den är 6-7km. Det tog mig allafall 32 minuter och 444kcal förbrukades. Pulsen låg mellan 84-92% av max, har inte riktigt tagit reda på hur jag får fram medelpuls via klockan :P

I vilket fall som helst är jag jättenöjd med min insats och dom nya skorna funkade mycket bra! Inga ömma stortår...

Nu har jag duschat och ätit lite, så nu ska jag mysa ner mig i soffan med Jonas igen.

Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0