Tillbaka blickar

Jahapp, då var det söndag igen då. Helgerna går ju alltid så fruktansvärt fort!

Vad har jag då fått gjort?

I går (lördags) var en väldigt effektiv dag. Vaknade runt 9, myste lite med Jonas. Gick upp och tog en dusch, upp på Rusta och handlade lite Lumene hudprodukter till mamma som hon beställt med mig. Sen styrde jag kosan mot Ockelbo.
Hälsade först på hemma hos mamma, där det visade sig att även lillesyrran var hemma (hon bor i Storvik annars). Mycket trevligt att träffa henne då det blir allt för sällan numer...
Sen ringde sötaste Cissi och sa att hon också snart var framme i Ockebo så jag tog min lilla Ford och begav mig till Murgården. Där träffade jag såklart underbara Cecilia, hennes sambo Per samt hennes urgulliga mormor och morfar, senare även hennes mor Kerstin. En helt underbar liten familj som bor ute på landet med sina fyra fålar och uppsjö av hundar - Jag trivs som fisken i vattnet!
Jag och Cissi tog in en varsin pony för en liten ridtur i grådasket. Jag blir alltid så lugn när jag får hålla på med hästarna. Inte utan att jag saknar min tid med Armadill - en fullblodsarab jag hade på foder ett år. Jag drömmer fortfarande om honom fast det var ca 8 år sen nu.

Anyway... Vi skrittade iväg efter banvallen, hur mysigt som helst, bara sitta och gunga med. Nej, jag ger upp, jag finner inga ord för känslorna när jag satt där på hästryggen. Men jag älskar det!
Tack Cissi för att du tar med mig ut - Det är guld värt!

Klockan 16 ville mormor bjuda på våfflor och semla. Där var det fullt hus som vanligt. Både Kika, Louice, Peter, Anna, Johnny och Simon var också där.
Allting smakade gudomligt allafall, speciellt mormors semlor med egengjord mandelmassa. Det finns ingen bättre semla!

När jag tillbringat 2 timmar hos mormor åkte jag hem till mamma igen för att färga håret på Martina - rött som vanligt.
Dom brukar alltid gnälla på mig att jag kladdar så väldigt när jag färgar hår så den här gången ansträngde jag mig verkligen! Och det vart faktiskt rätt bra - Om jag får säga det själv förstås :P

Sen drog jag med Martina till pappa - Där ville han bjuda på varma mackor. Så då vart det äta igen :)
Pappa såg i varje fall ut att må mycket bättre nu, men det är väl medicinerna som gör sitt.

Där vart vi också kvar några timmar, tills klockan 22 då min sovklocka ringer i vanliga fall så jag blev lite gäspig i vanlig ordning. Lika bra att bege sig hemåt eftersom jag hade en timmes bilresa framför mig upp till Bollnäs också, jag ville inte riskera att somna bakom ratten. Så jag skjutsade hem Martina och sen rullade Forden mot Läroverksgatan igen.

Väl hemma däckade jag direkt i sängen...  Skönt!

Och idag då...? Inte mycket, sovit sen vart till gymmet en sväng. Följde med Jonas till Combigrillen för han ville ha burgare, så jag passade på att äta en good star burgare jag också.

Nu sitter jag mest här och häckar, borde ta mig till Ica för jag har helt slut på mjölk. Och jag måste ju ha till frukosten imorgon och till mina proteindrinkar :P

Nu har jag skrivkramp.

Over ´n out!

Jag, Delight - Cissi och Mia

Till vänster Cissi på Mia och till höger jag på Delight - Myyyys!

Kommentarer
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Hallu, vilken linda är det ? :)

Tack för alla fina ord :)

2009-03-29 @ 19:00:16
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0