Dröm om morgondagen

Ännu en arbetsdag avverkad.
Har precis ätit upp min lunch bestående av kyckling, ananas och broccoli. Mycket gott!

Idag ska jag iväg på poledance-klass igen. Jag riktigt längtar. Jag känner mig alltid så tillfreds med mig själv när jag kommer därifrån. Verkligen frigörande! Önskar jag kunde behålla den känslan alltid...

Om vädret tillåter ska jag och Jonas åka lite inlines sen jag kommer från Ljusne ikväll.
Jag har också skrivit ut en "dröm-uppgift". Alltså, man ska fylla i 50 drömmar man har som man vill åstakomma under livet. Eller åtminstonde 10 år framåt. Sen ska man numrera dom hur lång tid, 1,3,5 eller 10 år framåt man behöver på sig för att uppfylla dom. Jag tror att det är väldigt nyttigt att få det skrivet, alla fall för mig som glömmer så lätt.
Men det jag egentligen vill ha ut är att börja tänka på vad jag egentligen vill... Vad är det jag drömmer om? Vad jag har för tankar och visioner?

Igår kväll när jag gick och la mig funderade jag hur tusan jag skulle kunna komma på 50 drömmar? Har jag några drömmar? Det är lite otäckt egentligen. Det känns som om jag mest bara kliver upp och går till jobbet för att jag måste. Sen kommer jag hem och gör inte så mycket mer, lägger mig och sover också kommer en ny arbetsdag. Jag tar inte tillvara på min tid! Vi är för tusan i mitten på maj och jag har knappt reflekerat över att våren kommit.
Det känns precis som om jag bara går och väntar på att något ska hända. Men jag vet inte vad jag väntar på...! Varför vänta? Varför inte börja leva på en gång? Men då måste jag ju komma på vad jag vill göra också...
Och det är det jag ska försöka komma på den här övningen.

Kan bli mycket spännande!
Om ni också vill ha uppgiften är det bara att lämna en kommentar och mailadress så ska jag kunna fixa det.
Jag lovar att det är jättebra för sig själv.

Nej nu ska jag nog ta mig en promenad. Åtminstonde till Ica.
Ha en fortsatt bra dag!



Är nog en devis jag måste anamma lite mer

Kommentarer
Postat av: Anki

Lät som en riktigt bra idé även om jag måste hålla med dig om att 50 drömmar lät väldigt mycket.. fast tar man med de små också så kanske det går efter några om och men..:)



Jag och Sara tänkte löpa lite imorgon, lust att hänga med kanske?:) Hon jobbar dock till 18 som vanligt så blir inte förrän där vid 19 nån gång igen...

Postat av: Cecilia

Lev imorgon! Kom till mig :D:D

2009-05-07 @ 20:40:33
URL: http://ceccci.blogg.se/
Postat av: Nizse

Ja men det är ju precis det där jag oxå har kommit på. Alla de här dagarna som susar förbi det är ju fan det som är livet. Och vem vet när det tar slut? Leva lite mer nu och sluta vänta på något vad det nu kan vara....

2009-05-07 @ 20:43:39
Postat av: Cecilia

Det bara kom pang tjong helt plötsligt =/ Hade ni trevligt i helgen då=) ? PUSS

2009-05-11 @ 13:48:58
URL: http://ceccci.blogg.se/
Postat av: Anki

Hej tjejen!



Hoppas allt är bra med dig. jag åker till Trollhättan imorgon men på söndag kanske du är sugen på lite löpning med mig?!:) Hör av mig på mobilen om jag inte hört av dig före...:)



Hoppas du får en bra helg och att allt är bra med dig. Kram kram

Postat av: Cecilia

Ja det var riktigt läskigt. Blev helt skakis och kallsvettades. Du stavade rätt btw :) Jag ska köra Pers lillebror ;P Så ska väl ut o träna o köra bilen lite imorn tänkte jag =) Måste nästan in i stan o testa också o köra i trafik... :P Det var härligt att prata med dig, saknar dig och tänker på dig i stort sett varje dag vännen! PUSSPUSS!

2009-05-27 @ 11:49:34
URL: http://ceccci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0