Rusning på Rusta

Jobbet idag fick bra, bara 8 pall men ack så dryga. Många tunga pall med mycket artiklar på.
Vart en halv pall med hygien kvar och några halvpallar jag fick ta reda på efter öppning.
Inte så svårt tänkte jag, men tänk vad fel jag kunde ha!

Det gick ut ett nytt DRblad idag och folk var som galna! Alla kutade runt i butiken och skrek som galningar. En karl vart tokig på stackars Lill-Eva när han inte fick reklamera en skarvsladd utan kvitto, som var nått år gammal och som var så illa tilltygad att det handlade om handhavande fel och inte fabrikationsfel, dessutom var det i annan färg än våra så den kunde lika gärna vara från ett annat ställe. Helt sjukt! Folk tror att dom kan bete sig hur som helst bara för att vi är en lågpriskedja. Sanslöst!

Min sista kvart stog jag på färgavdelningen och plockar en limpall då kommer en bastant man i 55-60 års åldern klampandes mot mig med bestämda steg. Det första han säger är "har du chefen här". Nej, svarar jag. Han är inte här den här veckan. - "Nähä, svarar mannen. Men den andra killen som var här nyss då? Gömmer han sig på lagret? kan du hämta honom så jag får prata med honom"
Jag frågar vänligt vad det gäller och om inte jag kan hjälpa honom istället.
Då börjar han bli lite purken men med lite tjatande från min sida får jag ur honom att han ville veta vart vi hade Bandslipen för 99:- som var med i bladet.
Jag svarade honom ärligt att den hade tyvärr tagit slut.
Då brusar han upp helt "Men det var ju däför jag skulle prata med din chef, kan du hämta honom?!"
- "Nej tyvärr är han inte här den här veckan, men det finns väll inget han kan göra ändå när den är slut?
Jo, då tyckte han minsann att vi skulle sänka priset på en annan bandslip, som för övrigt är mycket dyrare för han hade ju åkt 10 mil bara för den där bandslipen
Jag skrattade till - "Så du menar att du suttit och åkt 10 mil för att köpa en bandslip för 99:-?" lite retsamt.
Och så gjorde jag klart för honom att vi inte kunde sänka priset på den andra för det funkar inte så här.
Då fick jag till svar att minsann ingenting funkade här och att han aldrig mer skulle handla på Rusta.
So...? Sånna kunder klarar vi oss bra utan. Och tänk vilken fin bandslip han kunnat få för pengarna där han bor om han inte lagt ut bensinpengarna på att åka så långt.
Dessutom hade vi haft en hel drös i butik när vi öppnade men det var ju flera som tyckte att det var ett bra pris och som var ute lite tidigare och norpade åt sig dom.

Tur att jag slutade för dan, för jag kan gissa att det inte vart lugnare på eftermiddan.

Nu har jag ätit lunch och varit ute och åkte lite inlines. Skönt ute i solen. Dock är jag inte jätteduktig på inlines än, men övning ger ju som sagt färdighet. Jag får nästan alltid en känsla av sendrag UNDER fötterna när jag åkt en stund. Vad kan det bero på tror ni? Jag har ingen aning!

Nu ska jag snart bege mig till gymmet och köra lite armar/axlar tänkte jag. Dom öppnar igen vid 16 så då ska jag göra som kunderna på Rusta, hänga på låset :P
Pinsamt länge sen jag körde nu, men motivationen har inte vart på topp. Får hoppas det blir ändring på det.

På lördag ska jag instruera boxen också klockan 10 så är ni i Bollnäs då och inte har något annat för er kika gärna förbi och var med. Ska bli riktigt roligt!



Kommentarer
Postat av: Anki

Åker du också inlines alltså.. Då borde vi åka det tillsammans någon dag också tycker jag..:) Inte för att jag är speciellt bra men det är ju roligt. Sedan gillar jag inte nedförsbackar för jag klarar inte av att bromsa...;)



Jag hoppas du leder ett boxpass snart igen så jag också kan gå...:)

2009-05-06 @ 17:36:34
URL: http://metrobloggen.se/anki85
Postat av: Anders

Jadu, det där syndromet känner jag igen. En annan har slutat förvåna sig över nånting...

2009-06-13 @ 18:16:33
URL: http://sredna1985.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0